آیا استقلال سنت شکنی کرده است !؟
تاريخ : شنبه 24 دی 1390برچسب:, | 16:38 | نویسنده : babak

آسال ۱۳۸۸ پس از اینکه در لیگ سوم شدیم ، صمد مرفاوی سرمربی وقت استقلال از سمت خود استعفا کرد ! پس از آن بود که واعظ آشتیانی به بهانه پول ندادن از سوی تربیت بدنی به یکباره از استقلال کنار کشید و باعث از دست رفتن خیلی از ستاره های تیم آبی پوش از جمله جانواریو ، حیدری ، قربانی و … شد !

آنروزها ، روزهای کابوس باری برای هواداران استقلال بود ، تیم محبوبشان بدون سرمربی و مدیر عامل و بازیکنان کلیدی اش سرنوشت جالبی را پیش روی خود نمی دید .

خیلی ها می گفتند مرد می خواهد که به استقلال بیاید . پرویز مظلومی و علی فتح الله زاده مسئولیت استقلال را با آن وضعیت به عهده گرفتند ! فتح الله زاده می کوشید تا استقلال را از آن بحران نجات دهد !

مدیرعامل استقلال که هنرش ترکاندن بمب های نقل و انتقالات هست ، در آن زمان نیز با آوردن بازیکنهایی نظیر : میداودی ، مبعلی ، آشوبی و … تا حد زیادی موفق و فراتر از انتظار عمل کرد و هنگامی این شاهکار تکمیل شد که پرویز مظلومی با همین مهره ها نایب قهرمانی لیگ را با یک امتیاز اختلاف به دست آورد.


البته بحث ما در این متن ، بررسی عملکرد استقلال و مظلومی نیست ! بلکه بررسی بازیکنان خارجی استقلال در این دو سال است .

دوس سانتوس ، دسوزا و آندره لوئیز برزیلی و هوار ملا محمد عراقی بازیکنان خارجی سال گذشته استقلال را تشکیل می دادند ، که هیچ کدام نتوانستند چندان نظر هواداران استقلال را جلب کنند و به نوعی وداع زود هنگامی را با تیم پرطرفدار پایتخت داشتند.

امسال نیز کرار جاسم و ولید علی دو بازیکن خارجی دیگری بودند که به جمع استقلالی ها پیوستند و باز هم همان داستان تکراری عدم موفقیت بازیکنان خارجی !

اگر کمی فنی تر به موضوع نگاه کنیم می توان به بازیکنان خارجی که در این مدت فتح الله زاده برای پوشش ضعف های جناح چپ استقلال به خدمت گرفته است نیز اشاره کرد ، از جمله هوار محمد ، ولید علی ، کرار جاسم که آنها هم نتوانستند در تیم آبی پوش بدرخشند !

هیچ کس نمی تواند منکر هنر فتح الله زاده در نقل وانتقالات شود ، او در این دو سال در جذب بهترین های ایران بسیار خوب عمل کرده است ، اما استقلال در دو فصل اخیر به هر دلیل در استفاده از بازیکنان خارجی ناکام مانده است.

به راستی دلیل اینهمه تفاوت در کارنامه ی خارجی ها و داخلی های جذب شده توسط فتح الله زاده چیست ؟ عده ای بر این باورند که فتح الله زاده و مظلومی در خرید های خارجی خود دقت لازم را به خرج نمی دهند و با خرید از روی سی دی ها و ویدئو کلیپ ها این سرنوشت را برای خارجی های استقلال رفم می زنند ، گروهی نیز ، بازیکنان استقلال را متهم به باند بازی بر ضد خارجی ها می کنند و برخی کم صبری هواداران و مسئولین تیم را از عوامل ناکامی استقلال در این باب می دانند. گاهی گزارشگر بازی است که منتظر فرصتیست تا به خارجی های تیمت متلک بگوید ، از گزارشگر انتظار نمی رود که به امید بهتر شدن عملکرد یک بازیکن خارجی منتظر بنشیند و او گاهی بی فکرانه یا با هدف از پیش تعیین شده از راس تا خدمات تیم را زیر سوال می برد تا بگوید این بازیکن کیست که برایش از بیت المال خرج کرده اید! اما این ما هواداران هستیم که نباید به شنیده ها اکتفا کرده و صبر را از قلم بیندازیم. گلزنی یرکویچ در آخرین بازی تیم استقلال نتیجه ی عدم اعتراض شدید هواداران در بازی مقابل سپاهان درقبال از دست دادن آن تک تک بود. هواداری که حتی در موقع باخت تیمش را تشویق می کند پس حتما می تواند برای قضاوت درباره ی بازیکنان خارجی صبر به خرج دهد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم ، امروز استقلال موفق شد با تک گل بازیکن خارجی جدید خود از سد تیم داماش گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت بگذرد و عملکرد خوب دو بازیکن خارجی تازه جذب شده ، هواداران را تا حد زیادی به این دو امیدوار کرده است .

شاید اینبار ساموئل و یرکویچ در نیم فصل پیش رو تمامی معادلات را به هم بزنند ! آیا فتح الله زاده اینبار در جذب بازیکنان خارجی سنت شکنی کرده و این دو بازیکن همان نفراتی هستند که استقلال نیاز دارد ؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین