فروتن: با رفتن مجیدی استقلال مسی خود را از دست داد!/ کوئیروش فکر می کند در جنگلهای آمازون مربیگری می

مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از صحبتهای کارلوس کوئیروش درباره وضعیت آندرانیک تیموریان گفت: کوئیروش فکر می کند دارد در جنگلهای آمازون مربیگری می کند.
گفتگو با بهمن فروتن در ادامه می خوانید.

* از وقتی به مجموعه استقلال اضافه شده اید شرایط این تیم را چطور دیده اید؟

- کلا وضعیت استقلال را مثبت می بینم. استقلال در فصلی که برنامه ریزی آن خیلی غلط بوده به یک جام حذفی رسیده است. در راه قهرمانی لیگ قرار دارد و در آسیا هم حتی اگر فردا ببازد شانس صعود دارد. بازدهی کار استقلال مثبت بوده است. اگر استقلال به دلیل برنامه ریزی های غلط فدراسیون این همه مصدوم نمی داد الان در حال تدارک جشن قهرمانی بود و صعودش هم از گروه آسیایی قطعی بود. بازیکنان استقلال اگر هم ماشین بودند تا الان از کار افتاده بودند. با تمام این تفاسیر مجموعه استقلال خوب کار کرده است.

* در این مدت چه کمکی به استقلال کرده اید؟

- تنها کمکی که من تا حالا توانسته ام به استقلال بکنم این است که به عنوان یک کارشناس عملکرد تیم را تایید کنم.

* استقلال بعد از جدایی فرهاد مجیدی خیلی افت کرد. شما ناکامی استقلال در نیم فصل دوم را چقدر به رفتن او نسبت می دهید؟

- برایتان یک مثال می زنم. بارسلونا مثلث مرکزی دارد که ژاوی، بوسکتس و اینیستا اضلاع این مثلث هستند و مسی هم مقابل آنها بازی می کند. در استقلال هم کیانوش رحمتی در نقش بوسکتس، آندو در نقش ژاوی و جباری در نقش اینیستا هستند. مجیدی هم که مقابل آنها بازی می کرد نقش مسی را داشت. اگر گواردیولا این مثلث را در اختیار نداشته باشد آن وقت با مشکلات زیادی روبرو می شود. در نبود مسی هم که بارسا تیم همیشگی نیست. حالا می خواهم بگویم با رفتن مجیدی، استقلال مسی خود را از دست داد. با این تفاوت که مسی در بارسا قدرت رهبری ندارد اما فرهاد در استقلال رهبر هم بود و جدایی او تاثر منفی روی این تیم گذاشت. استقلال در مقطعی از فصل نه آن مثلث را داشت و نه مسی خودش را. از بارسا هم بازیکنان تاثیرگذارش را بگیرید نمی تواند کاری از پیش ببرد.

* پس شما به کارنامه مظلومی نمره قبولی می دهید؟

- صد در صد کارنامه مظلومی را مثبت ارزیابی می کنم.

* پس چرا مدتهاست در رسانه ها حرف از تغییر سرمربی استقلال است؟

- این موضوع هم برای خودش دلیل دارد. برخی از رسانه ها می خواهند برای استقلال سرمربی تعیین کنند. تا جایی که من می دانم هزینه تعیین شده برای استقلال و پرسپولیس فصل آینده ۱۵ میلیارد تومان است. استقلال بیشتر از پرسولیس و حتی سپاهان و تراکتور مورد تهاجم است و این هم دلیل دارد. تیمی که بیشتر می توان به آن دست زد و در کادر مدیریت، فنی و بازیکنان آن تغییر ایجاد کرد استقلال است. از استقلال و بودجه ای که برای آن درنظر گرفته شده استفاده های زیادی می شود کرد و به همین دلیل سر هفت تیر روی شقیقه استقلال است.

* به نظر شما بهتر نیست همین کادرفنی و بازیکنان برای استقلال فصل آینده هم حفظ شوند؟

- یکی از دلایل عقب ماندگی فوتبال ما این است که هرسال تیمها تغییر می کنند. همین تیم باید برای فصل آینده هم حفظ شود. به جای آوردن بازیکنان پا به سن گذاشته هم باید بازیکنان جوان به استقلال بیایند تا تبدیل به ارزش افزوده شوند. در واقع فوتبال ما باید به سمت لژیونرسازی برود.

* خیلی ها اعتقاد دارند خود فتح الله زاده در ایجاد حاشیه برای استقلال مقصر است. این موضوع را قبول دارید؟

- یک مثال می زنم. بعد از بازی با الجزیره فتح الله زاده بهترین کار را کرد که کادرفنی را مورد انتقاد قرار داد. او با این کار تیغ رسانه ها را که همیشه برای برید استقلال تیز است کند کرد. اتفاقا این از هوشمندی مدیرعامل استقلال بود که از مظلومی انتقاد کرد و دیدید که این انتقادات موثر واقع شد. حتی انتقاد او از برهانی هم در آن مقطع درست بود و من اطمینان دارم آرش یک ریال هم جریمه نشده است. فتح الله زاده با این همه مشکل مالی و فشار در استقلال ، مدیریت خوبی داشته است.

* سرمربی تیم ملی اخیرا بازهم از باشگاه استقلال انتقاد کرده که چرا از تیموریان استفاده کرده اند. در این باره چه صحبتی دارید؟

- من باید حسابی با کوئیروش صحبت کنم. او گفته ۳ پزشک تشخیص داده اند آندو نباید بازی کند. نمی شد او برای باشگاه استقلال هم احترام قایل شود و نظر پزشک تیم را هم بپرسد؟ کوئیروش که در سفر خارج از کشور بود وضعیت آندو را بهتر می دانست یا پزشک استقلال که هر روز با او در ارتباط بود؟ خود تیموریان به کادرفنی استقلال گفت درد ندارد و می تواند بازی کند. اگر کوئیروش در منچستر و رئال هم سرمربی بود اجازه می داد پزشک فدراسیون انگلیس یا اسپانیا برایش تعیین تکلیف کنند؟ متاسفانه او جوری با ما برخورد می کند که انگار دارد در جنگلهای آمازون مربیگری می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین