صعود از این مرحله باید هدف اول آبی‌ها باشد / مرفاوی: تیم ازبکستانی حریف خطرناکی برای استقلال است

 

 

استقلالی‌ها در شرایطی باید لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی را استارت بزنند که دست مظلومی از لحاظ حضور بازیکنان خالی است. سرمربی آبی‌ها باید با چند مصدوم این بازی‌ها را آغاز کند، با این وجود خیلی‌ها معتقدند استقلال توانایی گذر از این مرحله را دارد و با اضافه شدن مصدومان به تیم، آبی‌پوشان می‌توانند امید زیادی برای قهرمانی آسیا داشته باشند، صمد مرفاوی سرمربی سابق آبی‌ها که تجربه خوبی در این بازی‌ها هم به عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن دارد، به خوبی شرایط استقلال و حریفانش را آنالیز می‌کند.

- چه خبر آقای مرفاوی، هنوز جایی مشغول نشدید؟
نه، چند پیشنهاد داشتم که شرایط خوبی برایم مهیا نبود و قبول نکردم، هر چه که خدا بخواهد همان می‌شود، باید دید سرنوشت چه چیزی پیش می‌آورد.
- شما تجربه بسیار خوبی به عنوان سرمربی و همچنین بازی در لیگ قهرمانان آسیا دارید، این بازی‌ها را چطور می‌بینید؟
بازی‌های آسیایی همیشه سخت بوده و خواهد بود چرا که تیم‌ها مجبورند چند بازی را خارج از کشور برگزار کنند و این کار تیم‌ها را سخت می‌کند، برای همین همه تیم‌ها و باشگاه‌ها معمولا حساب جداگانه‌ای برای این بازی‌ها دارند. لیگ قهرمانان آسیا به نوعی ویترین فوتبال آسیا است و از این نظر برای بازیکنان هم بسیار حایز اهمیت است و درخشش تیم در این بازی‌ها به نوعی به نفع بازیکنان نیز خواهد بود.
- فکر می‌کنید استقلال به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان باید چطور این بازی‌ها را شروع کند؟
امسال این بازی‌ها برای استقلال خیلی اهمیت دارد و احساس می‌شود با بازی که مقابل الاتفاق انجام دادند، حساب ویژه‌ای روی بازی‌های آسیایی باز کرده‌اند و با این ایده باید آبی‌پوشان این مرحله را خیلی جدی‌تر بگیرند تا به آنچه که می‌خواهند برسند.
- اولین کار آبی‌ها چه چیزی می‌تواند باشد؟
اولین هدف استقلال باید این باشد که با یک برنامه‌ریزی خوب از گروه صعود کند و از شرایط میزبانی در اولین بازی به نحو مطلوبی استفاده کند. صعود از این مرحله مهم‌ترین کار استقلالی‌ها خواهد بود و نباید این چند بازی را به راحتی از دست بدهند.
- قطعا از حریفان استقلال هم شناخت خوبی دارید، درست است؟
بله، به هر حال اینها تیم‌هایی هستند که سابقه بازی با آنها را داریم و تا حدودی فوتبال آنها را می‌شناسیم. باید از این تجربیات و شناخت به خوبی بهره گرفته شود.
- الریان اولین حریف استقلال است، چه آنالیزی از این تیم دارید؟
این تیم یک فوتبال قطری را به نمایش خواهد گذاشت، فوتبالی که رگه‌هایی از فوتبال آفریقایی را در خود جای داده، تیم‌های قطری با جذب بازیکنان آفریقایی تلاش کردند در این رشته پیشرفت کنند و باید توجه کنیم که الریان هم در ترکیب خود از این بازیکنان دارد، به عنوان اولین بازی باید حواسمان باشد، از طرف دیگر این بازی در تهران خواهد بود و باید بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. آبی‌ها باید این بازی را خیلی جدی و با قدرت شروع کنند.
- به نظر می‌رسد شناخت استقلالی‌ها از الجزیره بیشتر باشد؟
بله، این سومین سالی است که با این تیم همگروه هستیم. سال‌های گذشته دو بار با این تیم همگروه بودیم، چرا که آنها یک فوتبال کاملا عربی را در زمین پیاده می‌کنند. تیم منظم و مربی خوبی هم دارند. حریف سختی است اما استقلال توان شکست آنها را دارد. در کنار این حرف‌ها باید به این نکته هم اشاره کنم که به دلیل شناختی که هر دو تیم از همدیگر دارند، بازی آنها بسیار خوب خواهد بود و می‌توان امیدوار بود که یک بازی زیبا را شاهد باشیم.
و اما آخرین حریف این مرحله از ازبکستان است، آبی‌ها چه شرایطی پیش روی این تیم خواهند داشت؟
از بازی‌های تیم‌های ازبکستانی و حتی تیم ملی این کشور به راحتی می‌توان گفت که فوتبال آنها در دو سه سال اخیر بسیار خوب پیشرفت کرده است. تیم بی‌نام و نشانی مثل نسف قرسی الان در لیگ ازبکستان بالاتر از پاختاکور جا دارد و این نشان می دهد که این حریف استقلال خطرناک است و باید حساب شده به مصاف آنها رفت. فکر می‌کنم آنالیز چند بازی این تیم قبل از رویارویی، بتواند کمک خوبی به آبی‌ها کند، ما در مقابل نسف به طور حتم با یک فوتبال فیزیکی و محکم روبرو خواهیم شد که از انگیزه بالایی نیز برخوردار خواهند بود.
- فاکتورهای دیگری هم برای کمک به استقلال وجود دارد؟
به‌طور حتم حمایت هواداران و حضور در ورزشگاه‌ها می‌تواند آبی‌ها را در راهی که در پیش دارند، کمک زیادی کند. در این بازی‌ها، میزبانی خیلی مهم است و استفاده از آن می‌تواند بسیار به تیم کمک کند، ضمن اینکه به نظر می‌رسد اگر استقلالی‌ها بتوانند با همت و تلاش بیشتر چند بازی را با موفقیت پشت سر بگذارند، بعد از آن با حضور مصدومان در جمع تیم، می‌توان به آینده استقلال امیدوارتر بود.
- استقلال می‌تواند در این دوره به قهرمانی آسیا برسد؟
همه چیز بستگی به تلاش و همت همه اعضای تیم دارد، همانطور که گفتم استقلال در مرحله اول باید به فکر صعود از گروه خود باشد. بعد از این می‌تواند با یک برنامه‌ریزی خوب، گام‌های بعدی را بردارد، قطعا اگر حساب شده پیش برویم، قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین