تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:56 | نویسنده : babak

 

 

تیم الریان قطر حریف استقلال در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا از جمله تیم‌های قدیمی این کشور محسوب می‌شود. الریان ۴۵ سال در فوتبال قطر سابقه دارد و عناوین بسیاری را هم در لیگ کشور قطر صاحب شده است. آنچه باعث توجه ویژه به نماینده کشور قطر می‌شود البته عناوین آنها نیست بلکه بازیکنانی هستند که با دریافت پاسپورت قطری اکنون به عنوان تبعه‌ای از این کشور برابر استقلال قرار خواهند گرفت! نگاهی به اطلاعات تیم الریان نشان می‌دهد آنها از ۴ بازیکن به ظاهر قطری! در ترکیب خود سود می‌برند که ۳ نفر از این بازیکنان اصالتا برزیلی و یکی دیگر اهل کشور گینه است. قطری‌ها مدتی است به خاطر نبود استعداد کافی در کشورشان تن به چنین کاری دادند و با استخدام بازیکنان خارجی و سپردن تبعیت قطری سعی می‌کنند کاستی‌های خود را در فوتبال آسیا جبران کنند. این سیاست در واقع از باشگاه‌های لیگ قطر آغاز شده و به تیم ملی کشورشان هم تعمیم داده شده است البته گفته می‌شود چند بازیکن خارجی دیگر هم در تیم الریان هستند که نام خود را به عربی تغییر داده‌اند تا ملیتشان مشخص نشود اما تحقیقات نشان می‌دهد به غیر از مارکونه (شماره ۵)، فابیو سزار (شماره ۷) از کشور برزیل و دانیل گومو (شماره ۱۷) اهل کشور گینه، ۳ بازیکن برزیلی دیگر هم در ترکیب تیم الریان قطر قرار دارند که ۱۶ اسفند ماه یعنی سه‌شنبه هفته آینده برابر استقلال قرار می‌گیرند تا تنها تعداد برزیلی‌های تیم الریان به عدد ۵ برسد. به مجموعه بازیکنان خارجی الریان می‌توان چویوهینوگ (شماره ۱۳) از کره جنوبی را هم افزود تا مجموع خارجی‌های تیم الریان به عدد ۷ برسد. قطعا لابلای اسامی بازیکنان قطر هستند کسانی که نام خود را تغییر داده‌اند تا در ظاهر مشخص نشود که آنها نیز قطری نیستند! اما آنچه برای استقلال می‌تواند مهم باشد این است که سه‌شنبه شب هفته بعد برابر تیمی قرار می‌گیرند که ۵ بازیکن برزیلی در ترکیب خود دارد و این مساله طلب می‌کند که هوشیاری آبی‌ها در مصاف با نماینده قطر افزون شود. در آخرین اطلاعات انتشار یافته در سایت‌های خارجی از الریان مقابل نام افونسو آلوز (شماره ۹)، رودریگو تاباتا (شماره ۱۰) و لئوناردو مونترا داسیلوا (شماره ۱۸) پرچم کشور برزیل حک شده اما همان طور که گفتیم دو بازیکن برزیلی دیگر هم هستند که با وجود حک شدن پرچم قطر مقابل نامشان اما هموطن این سه بازیکن هستند. به تعبیری ساده‌تر می‌توان گفت پرویز مظلومی و شاگردانش مقابل منتخب برزیل قرار می‌گیرند. این ۵ بازیکن جزو ارکان اصلی تیم الریان هستند. در عین حال کادر فنی استقلال معتقد است لابلای بازیکنان قطری تیم الریان که نامشان به عربی تغییر یافته چند بازیکن اروگوئه‌ای نیز حضور دارند! اگر تحقیقات کادر فنی استقلال درست باشد کار استقلال دشوارتر هم خواهد شد. بازیکنان اروگوئه‌ای به لحاظ شکل بازی بسیار شبیه برزیلی‌ها هستند. در واقع فوتبال از برزیل به اروگوئه رسوخ یافته است و این دو کشور از نظر تکنیکی با یکدیگر همسان هستند. این ویژگی به حریف استقلال فرصت خواهد داد تا شانس‌های خود را برای پیروزی در بازی هفته بعد افزایش دهند اما قدر مسلم تمرین روی نقاط ضعف و قوت این تیم ولو اینکه بازیکنان قابل توجهی از برزیل و اروگوئه داشته باشد می‌تواند منجر به کسب پیروزی در این بازی شود. بی‌شک اگر بازیکنانی مثل حیدری، میداودی، زندی، رحمتی و حتی ساموئل در فرم بدنی مطلوب قرار داشته باشند می‌توانند تکنیک این بازیکنان را در بازی حساس هفته آینده خنثی کنند.



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:55 | نویسنده : babak

به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، تمرین امروز آبی‌پوشان با اعلام برنامه از سوی کادرفنی تعطیل است. بعد از یک روز استراحت، تیم تمرینات خود را از فردا دوباره از سر می‌گیرد و طبق برنامه روز شنبه و یکشنبه تمرین خود را ساعت ۱۳ در ورزشگاه دستگردی انجام خواهد داد.
همچنین با اعلام کادر فنی به بازیکنان، آنها باید ساعت ۱۹ یکشنبه شب در محل هتل المپیک خود را به کادر فنی معرفی کنند تا در نهایت با پرواز ساعت ۲۲:۴۰ تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کنند.
استقلال و الریان قطر در اولین بازی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه در کشور قطر رویاروی هم قرار می‌گیرند.



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:55 | نویسنده : babak

مسئولان باشگاه استقلال مذاکره با بازیکن جدید تیم ملی فوتبال ایران را برای فصل آینده آغاز کردند.
حضور “اشکان دژاگه” در ایران فرصت مناسبی برای مذاکره با این بازیکن بود. بر همین اساس، مسئولان باشگاه استقلال هم فرصت را غنیمت شمردند تا با مدیر برنامه های این بازیکن وارد مذاکره شوند.

پس از پایان بازی تیم ملی ایران مقابل قطر، یکی از مسئولان باشگاه استقلال به نمایندگی از فتح الله زاده، با مدیر برنامه های دژاگه وارد مذاکره شد تا این بازیکن فصل آینده با پیراهن استقلال به میدان برود. مدیر برنامه‌های دژاگه هم ادامه مذاکره را به پایان فصل و اتمام قرارداد دژاگه در وولفسبورگ موکول کرد.



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:54 | نویسنده : babak

تیم استقلال پس از برگزاری یک اردوی شش روزه در هتل استقلال عصر روز گذشته در ورزشگاه دستگردی تمریناتش را پیگیری کرد.

غلامحسین فرزامی عضو هیئت رئیسه باشگاه استقلال در تمرین دیروز شرکت داشت.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال بعد از پایان تمرین یک روز به بازیکنان استراحت داد و از همین رو تمرین آبی پوشان تعطیل خواهد بود.

* استقلال با ۴۰ نفر به قطر می‌رود

کاروان تیم استقلال برای رویارویی با الریان قطر روز یکشنبه راهی دوحه خواهد شد. اعضای این تیم که شامل ۴۰ نفر هستند با پرواز مستقیم (چارتر) ساعت ۲۲:۴۰ از فرودگاه امام خمینی (ره) به قطر سفر خواهند کرد.

* ابهام در سفر شریفات و الونگ

سفر دو بازیکن استقلال به دلیل مشکل مالیاتی و خدمت سربازی به قطر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اسماعیل شریفات که با مشکل سربازی رو به رو است و در حال حاضر دانشجو محسوب می‌شود هنوز به طور کامل مشکلش برای سفر به قطر حل نشده و الونگ هافبک کامرونی آبی پوشان بدهی مالیاتی دارد.

مسئولین استقلال در تلاش هستند قبل از سفر آبی پوشان و آخرین ساعات اداری روز یکشنبه مقدمات سفر شریفات و الونگ را به قطر فراهم کنند.

* برهانی با استقلال می‌رود

آرش برهانی به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار مقابل الاتفاق از بازی مقابل نماینده قطر محروم شد. مسئولان استقلال برای پیگیری از پاک شدن اخطارها در مرحله پلی‌آف مکاتباتی را با ای اف سی انجام دادند ولی هنوز پاسخی به دست آنها نرسیده است.

کادر فنی استقلال قصد دارد آرش برهانی را به همراه تیم به قطر ببرد تا در صورت حل مشکل و صدور مجوز بازی این بازیکن تصمیمات لازم را برای ترکیب آبی پوشان اتخاذ کند.

* فتح الله زاده دوشنبه به قطر می‌رود

مدیرعامل باشگاه استقلال یک روز بعد از سفر آبی پوشان به کشور قطر راهی دوحه خواهد شد. قرار است وی پس از پایان انتخابات فدراسیون فوتبال تهران را به مقصد قطر ترک کند.

استقلال در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه هفته آینده به مصاف الریان قطر می‌رود.



هافبک استقلال گفت: قهرمان شدن در آسیا به زبان و حرف نیست و شرایط ویژه می خواهد.
به گزارش آبیته دات کام ، محسن یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا اظهار داشت: تمرینات صبح و ظهر ما طوری است که تیم را به مرز آمادگی می رساند و تیم هماهنگ تر می شود. بچه ها هم با روحیه بالا آمدند و مخصوصا ۲ برد در جام باشگاه های آسیا تا حدود زیادی به شرایط تیم کمک کرده است.

وی افزود: بازی سختی با الریان داریم. از آنها شناخت نسبی داریم و دورادور این تیم را می شناسیم. می دانیم که بیشتر بازیکنانشان خارجی هستند که ملیت قطری هم گرفتند. بازی دشواری در قطر است ولی باید امتیاز بگیریم. آنها با سرمایه گذاری در فوتبال می خواهند، پیشرفت کنند. بازیکنان گرانقیمتی دارند.

هافبک استقلال تصریح کرد: در این بازی خیلی از بازیکنان را نداریم. برهانی ۲ اخطاره است و آندو و جباری نیستند ولی اگر بازیکنان خوب ما هم نباشند این قدر پتانسیل خوبی تیم دارد که بازهم نتیجه می گیریم. به نظرم این تیم هم چیزی از الاتفاق کم ندارد.

یوسفی گفت: عربها به حاشیه سازی معروفند. آنها در این سالها این قدر سعی کردند با حاشیه بردن بازی، نتیجه بگیرند که دستشان برای ما رو شده و حاشیه ها را می شناسیم. تیم ما بازیکنان باتجربه ای دارد که لیگ آسیا را تجربه کردند. می رویم تا انشالله با دست پر برگردیم.

وی در خصوص جراحی جباری و دوری این بازیکن از فوتبال تاکید کرد: آرزو می کنم جباری زودتر برگردد و بازهم به استقلال و تیم ملی کمک کند. در فوتبال این مصدومیت ها پیش می آید و استقلال هم امسال از این مصدومیت ها و محرومیت ها زیاد ضربه خورده. جباری امسال بازی های خیلی خوبی انجام داده است.

هافبک استقلال افزود: من در ۲ بازی گذشته پلی آف لیگ آسیا شرایط بازی داشتم ولی نمی دانم مربیان به چه دلیل از من استفاده نکردند. سعی می کنم این قدر خوب باشم که در دیگر بازی ها به میدان بروم و به تیمم کمک کنم.

یوسفی گفت: نتیجه گرفتن یک تیم در بازی های گروهی قابل پیش بینی نیست ولی هدف اول این است که به عنوان تیم اول صعود کنیم. به نظرم در مرحله گروهی همه تیم ها برای صعود می آیند و الان هم هرگروه بسته به شرایط تیم ها، سخت است.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که قهرمان آسیا شویم ولی بیشترین تمرکز استقلال روی جام حذفی و لیگ برتر است. باید قبول کنیم که قهرمان شدن در آسیا شرایط ویژه می خواهد. قهرمانی به این آسانی و به زبان و حرف زدن نیست. اول باید تمام تلاش خود را بکنیم تا از این مرحله سخت گذر کنیم و بعد برای قهرمانی تدابیر و برنامه خاصی بیاندیشیم. این طور نیست که الان بگوییم حتما قهرمان می شویم. باید برای قهرمانی در آسیا از همه لحاظ امکانات مهیا باشد.



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:52 | نویسنده : babak

پیشکسوت استقلال گفت: در آسیا سال گذشته تجربه تلخی داشتیم و بازی های ساده را دقایق آخر از دست می دادیم و کادر فنی امسال باید از آن تجربیات به نحو احسن استفاده کنند.
محمود فکری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا اظهار داشت: شرایط کلی استقلال خوب است و مشکل خاصی ندارند. آنها می توانند در آسیا نتایج خوبی بگیرند هرچند چند بازیکن موثر این تیم مصدوم هستند.

وی افزود: استقلال شانس قهرمانی در آسیا را دارد به شرط این که مشکلاتش برطرف شود. الان مشکلات مالی و مصدومیت ها دغدغه این تیم است و اگر بیش از این اذیت نشوند، می توانند مرحله سخت گروهی را رد کنند تا سال آینده برای قهرمانی دورخیز کرده و برنامه ریزی بهتری انجام دهند.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: استقلال برای امسال مشکلی ندارد. به نظرم جایگزین های خوبی در این تیم هستند که می توانند جای مصدومان را پر کنند. این که می گویند گروه استقلال آسان است را اصلا قبول ندارم. سال قبل هم همین بحث بود که گروه استقلال آسان است ولی دیدید که تیم ها همه قدر بودند. به نظرم بازی های آسیایی آسان نیست و شرایط خودش را دارد.

فکری گفت: شاید در آسیا بهترین تیم ها حذف شوند و نتوانند توانایی خود را نشان دهند. مگر سال قبل السد نبود که از پلی آف آمد و قهرمان شد؟ استقلال البته چون چندسال از قهرمانی دور بود و در آسیا شرکت نمی کرد، تجربه نداشت ولی الان چند سال پیاپی است که حضور دارد. مخصوصا تجربه تلخی که سال قبل ما در آسیا داشتیم و مقابل تیم های ساده دقایق آخر گل خوردیم، از آن تجربه ها باید استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: همین الان استقلال پتانسیل بالایی دارد. اگر این تیم فصل آینده تغییر و تحولی نداشته باشد و بازیکنانش نروند، می تواند به مراحل بعدی صعود کند و فصل بعد با برطرف کردن نقاط ضعف شانس قهرمانی خود را در آسیا بالا ببرد.

فکری گفت: استقلال بازیکنان بزرگی دارد که توانایی زیادی هم دارند و می توانند در ۳ جام بازی کنند. این هنر مربیان را می رساند که چطور از این پتانسیل و بازیکنان استفاده کنند تا تیم خسته و مصدوم نشود.



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:51 | نویسنده : babak

مهاجم محروم تیم فوتبال استقلال عمراه این تیم به قطر سفر می کند.
آرش برهانی به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار مقابل الاتفاق از بازی مقابل نماینده قطر محروم شد. مسئولان استقلال برای پیگیری از پاک شدن اخطارها در مرحله پلی‌آف مکاتباتی را با AFC انجام دادند ولی هنوز پاسخی به دست آنها نرسیده است.

همچنین علی فتح الله زاده پس از پایان انتخابات فدراسیون فوتبال تهران را به مقصد قطر ترک می کند. کاروان تیم فوتبال استقلال روز یکشنبه به سمت قطر پرواز می کند.

گفتنی است؛ استقلال در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه هفته آینده به مصاف الریان قطر می‌رود.



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 15:50 | نویسنده : babak

به نقل از  سایت رسمی باشگاه استقلال، میرشاد ماجدی، مربی و کارشناس ارشد فوتبال درخصوص دیدار آبی‌پوشان در مرحله گروهی لیگ‌ قهرمانان آسیا نظر خود را چنین بیان می‌کند:
این اولین بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست و به نظر من هر تیم ایرانی که در این بازی‌ها حضور دارد باید گام اول را بلند بردارد و سیلی اول را محکم بزند. البته استقلال نباید صرفا برای بردن وارد زمین شود و در این رهگذر نباید ساختار دفاعی‌اش را از دست بدهد. استقلال اگر بخواهد فقط برای بردن و کسب سه امتیاز به میدان برود در ساختار دفاعی‌اش شکاف ایجاد می‌شود، درست مانند تیم‌ملی که برابر قطر به همین مشکل خورد و بازی برده را با تساوی عوض کرد.
استقلال اگر این بازی را با برد پشت‌سر بگذارد دو مزیت دارد: ۱- تیم‌های دیگر به قدرت استقلال پی می‌برند و باعث ترس‌شان می‌شود ۲- در لیگ‌برتر نیز باعث سیر صعودی‌اش می‌شود و حتی باعث می‌شود که در جام‌حذفی نیز قهرمانی را از آن خود کند، اما اگر شکست بخورد ممکن است اتفاق دیگری رقم بخورد. به نظرم حداقل امتیازی که از خانه حریفان کسب شود، حکم پیروزی را دارد.
ماجدی در خصوص نبود بازیکنان تأثیرگذار گفت: به هرحال نداشتن مهره کافی دست مربیان را می‌بندد ولی مربیان باید از اول فصل این نکته را در نظر می‌گرفتند که امکان آسیب‌دیدگی‌ برای بازیکنان کلیدی وجود دارد و به نظرم کادر فنی استقلال برای این مشکل آلترناتیوهای خوبی انتخاب کرده باشند و با توجه به اینکه تعداد زیادی مصدوم دارد، اما روی نیمکت بازیکنان خوبی دارد و در نبود مهره‌های اصلی به مشکلی برنمی‌خورد.
ماجدی درخصوص تیم الریان به این نکته اشاره کرد: الریان یکی از تیم‌های خوب قطری است که تجربه مناسبی به لحاظ شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دارد، این تیم بعد از سال ۹۰ میلادی در این لیگ حضور فعال و موثری داشته است، اما بازیکنان ایرانی پتانسیل بالایی دارند و از این پتانسیل می‌توانند استفاده کنند و بر تیم‌های قطری هم پیروز شوند. تنها مزیتی که برای تیم الریان قائلم این است که در کشور خودش و در ورزشگاه اختصاصی‌اش به مصاف استقلال می‌رود.
ماجدی در پایان برای تیم استقلال آرزوی موفقیت کرد و گفت: برای استقلال و کسانی که در این تیم حضور دارند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بازیکنان جایگزین و آلترناتیوها به خوبی از پس وظیفه محوله برآیند و باعث پیروزی استقلال باشند.



 

 

استقلالی‌ها در شرایطی باید لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی را استارت بزنند که دست مظلومی از لحاظ حضور بازیکنان خالی است. سرمربی آبی‌ها باید با چند مصدوم این بازی‌ها را آغاز کند، با این وجود خیلی‌ها معتقدند استقلال توانایی گذر از این مرحله را دارد و با اضافه شدن مصدومان به تیم، آبی‌پوشان می‌توانند امید زیادی برای قهرمانی آسیا داشته باشند، صمد مرفاوی سرمربی سابق آبی‌ها که تجربه خوبی در این بازی‌ها هم به عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن دارد، به خوبی شرایط استقلال و حریفانش را آنالیز می‌کند.

- چه خبر آقای مرفاوی، هنوز جایی مشغول نشدید؟
نه، چند پیشنهاد داشتم که شرایط خوبی برایم مهیا نبود و قبول نکردم، هر چه که خدا بخواهد همان می‌شود، باید دید سرنوشت چه چیزی پیش می‌آورد.
- شما تجربه بسیار خوبی به عنوان سرمربی و همچنین بازی در لیگ قهرمانان آسیا دارید، این بازی‌ها را چطور می‌بینید؟
بازی‌های آسیایی همیشه سخت بوده و خواهد بود چرا که تیم‌ها مجبورند چند بازی را خارج از کشور برگزار کنند و این کار تیم‌ها را سخت می‌کند، برای همین همه تیم‌ها و باشگاه‌ها معمولا حساب جداگانه‌ای برای این بازی‌ها دارند. لیگ قهرمانان آسیا به نوعی ویترین فوتبال آسیا است و از این نظر برای بازیکنان هم بسیار حایز اهمیت است و درخشش تیم در این بازی‌ها به نوعی به نفع بازیکنان نیز خواهد بود.
- فکر می‌کنید استقلال به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان باید چطور این بازی‌ها را شروع کند؟
امسال این بازی‌ها برای استقلال خیلی اهمیت دارد و احساس می‌شود با بازی که مقابل الاتفاق انجام دادند، حساب ویژه‌ای روی بازی‌های آسیایی باز کرده‌اند و با این ایده باید آبی‌پوشان این مرحله را خیلی جدی‌تر بگیرند تا به آنچه که می‌خواهند برسند.
- اولین کار آبی‌ها چه چیزی می‌تواند باشد؟
اولین هدف استقلال باید این باشد که با یک برنامه‌ریزی خوب از گروه صعود کند و از شرایط میزبانی در اولین بازی به نحو مطلوبی استفاده کند. صعود از این مرحله مهم‌ترین کار استقلالی‌ها خواهد بود و نباید این چند بازی را به راحتی از دست بدهند.
- قطعا از حریفان استقلال هم شناخت خوبی دارید، درست است؟
بله، به هر حال اینها تیم‌هایی هستند که سابقه بازی با آنها را داریم و تا حدودی فوتبال آنها را می‌شناسیم. باید از این تجربیات و شناخت به خوبی بهره گرفته شود.
- الریان اولین حریف استقلال است، چه آنالیزی از این تیم دارید؟
این تیم یک فوتبال قطری را به نمایش خواهد گذاشت، فوتبالی که رگه‌هایی از فوتبال آفریقایی را در خود جای داده، تیم‌های قطری با جذب بازیکنان آفریقایی تلاش کردند در این رشته پیشرفت کنند و باید توجه کنیم که الریان هم در ترکیب خود از این بازیکنان دارد، به عنوان اولین بازی باید حواسمان باشد، از طرف دیگر این بازی در تهران خواهد بود و باید بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. آبی‌ها باید این بازی را خیلی جدی و با قدرت شروع کنند.
- به نظر می‌رسد شناخت استقلالی‌ها از الجزیره بیشتر باشد؟
بله، این سومین سالی است که با این تیم همگروه هستیم. سال‌های گذشته دو بار با این تیم همگروه بودیم، چرا که آنها یک فوتبال کاملا عربی را در زمین پیاده می‌کنند. تیم منظم و مربی خوبی هم دارند. حریف سختی است اما استقلال توان شکست آنها را دارد. در کنار این حرف‌ها باید به این نکته هم اشاره کنم که به دلیل شناختی که هر دو تیم از همدیگر دارند، بازی آنها بسیار خوب خواهد بود و می‌توان امیدوار بود که یک بازی زیبا را شاهد باشیم.
و اما آخرین حریف این مرحله از ازبکستان است، آبی‌ها چه شرایطی پیش روی این تیم خواهند داشت؟
از بازی‌های تیم‌های ازبکستانی و حتی تیم ملی این کشور به راحتی می‌توان گفت که فوتبال آنها در دو سه سال اخیر بسیار خوب پیشرفت کرده است. تیم بی‌نام و نشانی مثل نسف قرسی الان در لیگ ازبکستان بالاتر از پاختاکور جا دارد و این نشان می دهد که این حریف استقلال خطرناک است و باید حساب شده به مصاف آنها رفت. فکر می‌کنم آنالیز چند بازی این تیم قبل از رویارویی، بتواند کمک خوبی به آبی‌ها کند، ما در مقابل نسف به طور حتم با یک فوتبال فیزیکی و محکم روبرو خواهیم شد که از انگیزه بالایی نیز برخوردار خواهند بود.
- فاکتورهای دیگری هم برای کمک به استقلال وجود دارد؟
به‌طور حتم حمایت هواداران و حضور در ورزشگاه‌ها می‌تواند آبی‌ها را در راهی که در پیش دارند، کمک زیادی کند. در این بازی‌ها، میزبانی خیلی مهم است و استفاده از آن می‌تواند بسیار به تیم کمک کند، ضمن اینکه به نظر می‌رسد اگر استقلالی‌ها بتوانند با همت و تلاش بیشتر چند بازی را با موفقیت پشت سر بگذارند، بعد از آن با حضور مصدومان در جمع تیم، می‌توان به آینده استقلال امیدوارتر بود.
- استقلال می‌تواند در این دوره به قهرمانی آسیا برسد؟
همه چیز بستگی به تلاش و همت همه اعضای تیم دارد، همانطور که گفتم استقلال در مرحله اول باید به فکر صعود از گروه خود باشد. بعد از این می‌تواند با یک برنامه‌ریزی خوب، گام‌های بعدی را بردارد، قطعا اگر حساب شده پیش برویم، قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست.



تاريخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, | 11:35 | نویسنده : babak

سرمربی استقلال گفت: «خودم دوست دارم کارم را با این تیم ادامه دهم چون با این گروه از فتح الله زاده گرفته تا اعضای هیات مدیره راحتم.»

به گزارش آبیته دات کام، پرویز مظلومی در خصوص تمرینات استقلال، مصدومیت تیموریان، جراحی جباری، فینال جام حذفی، مسابقات آسیایی، بازی با الریان، تیم ملی و تیم ملی و کی روش به سوالات پاسخ داد.

* از تمرینات استقلال چه خبر؟
- خبر خاصی نیست. ما داریم کار می کنیم و بچه ها هم زحمت می کشند تا بتوانیم آمادگی خود را بدست بیاوریم. فقط نگرانی من از مصدومان است. می دانید که آندو تازه آتل را از پایش درآورده و جباری هم جراحی کرد. البته الان تیموریان شرایطش خوب است و تا ۱۰، ۱۲ روز دیگر می تواند تمرین کند. با همه وجود سعی می کنیم این کمبودها را جبران کنیم و بتوانیم نتیجه بگیریم.

* فکر نمی کنید استقلال چشم خورده باشد؟
- دقیقا. اول فصل این قدر گفتند کهکشانی که چشم زدند. کار ما از اسپند دود کردن هم گذشته. تا این یکی نرسیده، ۲ نفر دیگر مصدوم می شوند. البته زندی و میلاد الان شرایط خوبی دارند و با تیم تمرین می کنند. شرایط روحی بچه ها هم خیلی خوب است. ما باید نتیجه بگیریم و با این کمبودها بسازیم. جایگزین های خوبی هم داریم. در این مدت هم بچه ها نشان دادند که توانایی خوبی دارند.

* الریان را آنالیز کردید؟
- الریان تیم قدرتمندی است. آنها بازیکنان باهوش و خلاقی دارند. ۷، ۸ بازیکن خارجی دارند که فکر می کنم تابعیت قطری گرفتند وگرنه که بیش از ۴ بازیکن خارجی نمی توانند بگیرند. این تیم در تمام نقاط قوی است به خصوص خط حمله و هافبک. ما هم استقلالیم و بازیکنان ما این قدر خوب هستند که حتی در قطر هم این تیم را شکست دهیم.

* نگران حواشی آنها که نیستید؟
- با حاشیه سازی ها و شلوغ کاری تیم های عربی آشنا هستیم. چندین سال است در بازی های آسیایی هستیم و تجربه داریم. بازیکنانم نیز این تجربه را دارند و می دانند باید چطور مقابل حواشی آنها رفتار کنند. آنها وقتی از لحاظ فنی حریف تیم های ایرانی نمی شوند روبه چنین کارهایی می آورند.

* امسال سومین ستاره را به سینه پیراهن آبی می چسبانید؟
- به امید خدا. فقط الان هدف اولیه ما این است با اقتدار از گروه صعود کنیم. تمام تمرکز خود را معطوف به این کردیم تا مرحله گروهی را بگذرانیم چون می دانید تقویم AFC طوری است که ما یک فصل لیگ آسیا را با ۲ تیم مختلف باید رد کنیم. انشاءالله سال آینده آندرانیک و جباری به تیم اضافه می شوند و با قدرت بیشتری کار را دنبال می کنیم. فقط می خواهیم این سال بد بگذرد تا ببینیم چه پیش می آید.

* کارت برهانی را نمی بخشند تا مقابل الریان بازی کند؟
- آرش ۲ کارته است و محروم ولی از AFC استعلام کردیم تا اگر جا دارد، کارت آرش بخشیده شود. معمولا باید ببخشند چون ما ۲ بازی اضافه انجام دادیم. آرش الان آماده است و خیلی می تواند به ما کمک کند. فکر می کنم حق استقلال است که کنفدارسیون آسیا این کارت های مرحله پلی آف را ببخشد. به هرحال مرحله گروهی آغاز یک ماراتن سخت است.

* برهانی به خاطر غیبت در تمرینات جریمه شد؟
- ببینید جریمه بازیکنان طبق برنامه ای که داریم برای همه است. ما با کسی تعارف نداریم و هیچ بازیکنی برای ما فرقی نمی کند. بالاخره از اول قرار گذاشتیم که کسی غیبت نکند. من در طول مربیگری ام هیچ وقت نظم را در هیچ شرایطی از دست نمی دهم. الحمدلله رفتار بچه ها هم خیلی خوب است. آرش فکر کرده چون مقابل الریان غایب است به خودش استراحت و مرخصی داده (خنده).

* مثل این که از پزشکان تیم خواستید تیموریان را به فینال حذفی برسانند.
- تیموریان الان مشکلی ندارد و آتلش را درآورده. پایش خوب است و الان دوران درمانش را پشت سرمی گذارد. ما ضربه ای که سر مصدومیت تیموریان خوردیم این بود که فکر نمی کردیم، مصدومیت یک انگشت این قدر طول بکشد. البته پزشکان می خواستند بدون عمل جراحی مصدومیتش برطرف شود و زودتر بتوانند آماده اش کنند ولی خوب که نشد هیچ، بعد از یک ماه پایش را عمل کردند. حالا تلاش ما و پزشکان این است تا آندو به فینال برسد چون دستمان خالی است.

* مثل این که قرار است قبل از عید قرارداد شما با استقلال تمدید شود. درست است؟
- من تمدید قرارداد را گذاشتم برای بعد از فینال حذفی. خودم فعلا موکول کردم به بعد از بازی با شاهین. بالاخره بازی حساسی است. دوست دارم جام را بگیرم و بعد تصمیم گیری کنم. البته خودم هم دوست دارم با استقلال تمدید کنم و کارم را ادامه دهم چون با این مجموعه و گروه مخصوصا فتح الله زاده و این اعضای هیات مدیره راحتیم. تا ببینم خدا چه می خواهد.

* اگر بمانید در آسیا قهرمان می شوید؟
- خودم دوست دارم که با استقلال قهرمان آسیا شوم و سومین ستاره را به سینه پیراهن آبی بچسبانم. شما مطمئن باشید اگر مثل بازی با الاتفاق عربستان، تماشاگران از تیم خود حمایت و استقبال کنند، این پوئن مثبتی می شود و می توانیم به این مهم برسیم هرچند کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است که باید همه کمک کنند.

* خیلی ها می گویند گروه استقلال در لیگ آسیا آسان است. چنین استنباطی شما دارید؟
- من این نظریه را قبول ندارم چون تیم هایی که به این مرحله می رسند از بهترین تیم های کشورشان هستند. مگر ندیدید ما با چه تیم هایی بازی کردیم. ذوب آهن نایب قهرمان آسیا است ولی آنها را بردیم. الاتفاق از تیم های خوب عربستانی است که آنها را هم ۳ بر یک شکست دادیم. شاید نظرشان این است که چون تیمی از عربستان در گروه استقلال نیست اما نمی بینند که الاتفاق را قبل از رسیدن به مرحله گروهی حذف کردیم. هرتیمی که در آسیا حضور دارد، تیم ضعیفی نیست. من می خواهم چیزی بگویم.

* بفرمائید.
- قبل از مرحله پلی آف خیلی ها دوست داشتند استقلال حذف شود و به من بتازند ولی خدا همیشه به من کمک کرده. من به این مسائل توجهی نمی کنم. نمی دانم مشکل آنها چیست و باید از خودشان بپرسید. مهم موفقیت استقلال است نه مظلومی. این عده از اول فصل تا الان مدام دنبال این هستند تا زمین بخورم و علیه من جبهه گیری کنند. توکلم به خداست و فقط دنبال موفقیت استقلالم.

* نظر شما در مورد تیم ملی چیست. این روزها انتقاد زیادی به کی روش می شود و شما هم از منتقدین تیم ملی هستید.
- امیدوارم تیم ملی مقابل قطر بتواند یک بازی خوب و نتیجه موفقی بگیرد. آرزوی ما موفقیت تیم ملی است و بس. حرف شما را قبول ندارم. من هیچ وقت به تیم ملی انتقاد نکردم. من منتقد تیم ملی نیستم بلکه از برنامه ها انتقاد دارم و ناراحتم. واقعا کار برای ما سخت شده. شما ببینید لیگ خیلی فشرده برگزار می شود و هر ۳، ۴ روز باید بازی کنیم در حالی که دست ما بسته است و مدام بازیکنان مصدوم و محروم می شوند. این بازی ها را فشرده می کنند و به خاطر بازی با قطر ما باید ۲۰ روز تعطیل باشیم. شما ببینید ما باید به قطر برویم و با الریان بازی کنیم. بعد از آن به تهران برمی گردیم و ۳ روز بعد باید در لیگ بازی کنیم. ۵ روز بعد از بازی لیگ باید در فینال حذفی به مصاف شاهین برویم. خوب اینها فشردگی نیست؟ من اگر انتقادی می کنم به خاطر برنامه ریزی است و بس.

* تقصیر کارلوس کی روش این وسط چیست؟
- کی روش هم مقصر نیست و به خاطر تیمش حق دارد که برنامه ریزی کند. این وسط کسی تقصیر کار نیست. ما هم باید شرایط خودمان را در نظر بگیریم.

* پس چرا از کی روش انتقاد می کنید؟
خوب کی روش این برنامه ها را برای تیم ملی می چیند و سازمان لیگ هم به خاطر تیم ملی، لیگ را تعطیل می کند. حالا شما می گویید اگر اتفاقی برای استقلال بیفتد، چه کسی جوابگوست؟ البته در نیم فصل دوم اتفاق برای ما افتاده و این قدر این برنامه ریزی و فشردگی به ما لطمه زده که هرچه فاصله و اندوخته داشتیم را از دست دادیم. باید تلاش کنیم که جلوی آن را بگیریم و وضع بدتر نشود. خوشحالم آنهایی که شرایط ما را می بینند و باید بدانند، می دانند که چه مشکلاتی داریم. البته بماند که قبل از بازی های آسیایی عده ای برای ما خط و نشان هم کشیدند چون منتظر بودند ببازیم و حذف شویم.



بآندارنیک تیموریان همچنان به دور از میادین فوتبال است و در این مدت حسابی توانست استراحت کند که البته این نوع استراحت برای او خوشاینند نبود. آندو که هنوز به شرایط بازی نرسیده است در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گل در مورد وضعیت خودش و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.
وضعیت فعلی‌ات چطور است؟
شرایط بدی ندارم. چند روز پیش پزشک جراحم پین را از انگشت پایم خارج کرد و حالا هم در خانه هستم و استراحت می‌کنم. هنوز هم با عصا راه می‌روم چون  پزشک اجازه نداد عصا را کنار بگذارم. تا دو، سه هفته دیگر هم در خدمت استقلال خواهم بود.
یعنی به فینال جام حذفی می‌رسی؟
پزشک جراحم قرار است ۱۰ روز دیگر دوباره پایم را ببیند. طبق اعلام قبلی من از فروردین‌ماه می‌توانم استقلال را همراهی کنم.
پس به فینال جام حذفی نمی رسی؟
حضورم در این بازی ۵۰ ـ ۵۰ است.
در این مدت که خانه‌نشین شده‌ای بیشتر چه کارهایی می‌کنی؟
کار خاصی انجام نمی‌دهم. در این مدت فقط فیلم اکشن دیدم و پلی‌استیشن بازی کردم. من فیلم‌های اکشن را دوست دارم.
شرایط استقلال را در آستانه شروع لیگ قهرمانان چطور می‌بینی؟
استقلال وضعیت خوبی دارد و بازی با الریان هم بسیار تعیین‌کننده است. من شنیده‌ام که آنها بازیکنان خارجی بسیار خوبی دارند ولی استقلال هم بازیکنان توانمندی دارد. امیدوارم شروع خوبی داشته باشیم و الریان را در قطر ببریم.
استقلال از این گروه صعود می‌کند؟
به نظر من بازی اول بسیار تعیین‌کننده است ولی در مجموع باید بگویم که استقلال شخصیت صعود دارد.
خیلی‌ها معتقدند که غیبت تو و جباری به استقلال در این شرایط حساس ضربه خواهد زد. نظر خودت چیست؟
به هر حال همه بازیکنان برای تیم ما مهم هستند ولی مصدومیت یک اتفاق پیش‌بینی شده نیست. من معتقدم که دیگر بازیکنان توانستند جای بازیکنان غایب را پر کنند. متأسفانه جباری هم بدموقعه‌ای مصدوم شد ولی امیدوارم من و مجتبی هر چه زودتر برگردیم و برای استقلال بازی کنیم.
راستی حرف‌های رویانیان و استیلی را در روزنامه‌ها خوانده‌ای؟
نه، مگر چه گفته‌اند؟
آنها گفته‌اند که اکثر بازیکنان استقلال در دربی جام حذفی دوپینگ کردند. استیلی حتی گفته که معلوم شد چرا استقلالی‌ها در وقت اضافه آنقدر می‌دویدند؟

من صحبتی در مورد نظر آنها ندارم ولی در هر بازی از بازیکنان تست دوپینگ گرفته می‌شود و دیدید که بازیکنان ما تبرئه شدند. مگر می‌شود در یک بازی اکثر بازیکنان دوپینگ کنند؟ اگر همه ما دوپینگ کرده‌ایم پس باید در کتاب گینس ثبت شود.
راستی نظرت در مورد اشکان دژاگاه در تیم ملی چیست؟
من خوشحالم که یک بازیکن ایرانی الاصل که در بوندسلیگا بازی می‌کند، خوش درخشید و به تیم ملی ایران آمد. من برای او آرزوی موفقیت دارم و دژاگاه می‌تواند به تیم ملی کمک کند. 



تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, | 14:12 | نویسنده : babak

سرمربی تیم استقلال شرایط تیمش را مورد بررسی قرارداده و اعلام کرده که برای فینال جام حذفی، نیاز به تمامی نفراتش از جمله آندرانیک تیموریان دارد.

سرمربی تیم استقلال در جلسه ای با کادر پزشکی تیم از آنها درخواست کرد که شرایط فراهم کنند که آندرانیک تیموریان هر چه سریعتر اعضای تیم استقلال را همراهی کرده و برای بازی با شاهین بوشهر آماده شود.
این مربی معتقد است که برای بازی فوق به حضور تیموریان نیاز دارد و به همین دلیل خواستار وی شده است. پرویز مظلومی، امیدوار است که این بازیکن را در بازی پایان سال ۹۰ در اختیار داشته باشد اما با توجه به وضعیت نامناسب پای تیموریان وی برای اواخر فصل آماده بازی می شود.



تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, | 14:12 | نویسنده : babak

ستاره استقلال گفت: «در روز قبل از بازی با الاتفاق هم درد شدیدی داشتم و در واقع با ریسک به میدان رفتم.»
مجتبی جباری سرانجام پای خود را به تیغ جراحی سپرد و زانوی مصدوم خود را عمل کرد. جراحی که حداقل جباری را ۸ هفته از میادین فوتبال دور می‌کند و این یعنی آنکه استقلالی‌ها باید تا پایان فصل قید بازیکن با ارزش خود را بزنند. این موضوعی است که برای خود او هم اهمیت دارد اما از سوی دیگر هم می‌گوید که ناگزیر به انجام این عمل بوده است.
مجتبی جباری بعد از عمل موفقیت آمیز پای خود در مورد آسیب دیدگی‌اش اظهار کرد: «بعد از بازی با تراکتورسازی این آسیب دیدگی برای من پیش آمد و به دستور پزشکان سه هفته را به فیزیوتراپی گذراندم. در دیدار مقابل الاتفاق هم با درد بازی کردم و در واقع با ریسک به میدان رفتم. البته در روز قبل از بازی با الاتفاق هم درد شدیدی داشتم با این حال تمام تلاشم را کردم تا به آن بازی برسم.»
وی ادامه داد: «بعد از آن بازی به دکتر حیدریان مراجعه کردم و بعد از عکس برداری و معاینات مشخص شد که باید این عمل جراحی انجام شود.»
جباری با اشاره به اینکه طبق اظهارات پزشکش حداقل مدت دوران نقاهتش ۸ هفته خواهد بود، درباره انجام دوره فیزیوتراپی در داخل یا خارج از ایران تصریح کرد: «هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام اما شاید بعد از گذراندن دوره مقدماتی درمانم در ایران مراحل بعدی را در خارج از کشور بگذرانم.»
هافبک تیم فوتبال استقلال درباره احتمال از دست دادن بازی‌های تیمش تا پایان فصل هم گفت: «دقیقا نمی‌دانم لیگ در چه تاریخی تمام می‌شود اما به احتمال زیاد همینطور است. متاسفانه نمی‌توانم استقلال را در فینال جام حذفی همراهی کنم و تاریخ این مسابقه بد زمانی افتاد که از این بابت متاسفم.»
مجتبی جباری ضمن قدردانی از دکتر حیدریان و کادر پزشکی معالجش درباره اینکه آیا هم تیمی‌ها و مسئولان باشگاه استقلال به ملاقات او رفته‌اند هم اظهار کرد: «متاسفانه بعد از عملم کسی از باشگاه و تیم به ملاقاتم نیامد اما پرسنل و مردمی که در بیمارستان حضور داشتند به ملاقاتم آمده و به من دلگرمی دادند که از آنها بسیار سپاسگزار هستم. البته فتح‌الله‌زاده هم که خاله‌اش فوت کرده و گرفتار آن مراسم است با من تماس تلفنی گرفت که از او هم تشکر می‌کنم.»
مجتبی جباری صبح امروز عصا به دست گرفت و ساعت ۱۴ نیز از بیمارستان مهراد مرخص می‌شود.



تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, | 14:11 | نویسنده : babak

 سایت رسمی باشگاه استقلال، تمرین عصر امروز استقلال از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه دستگردی آغاز شد.
*آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری، غایبان این نوبت تمرین بودند.
*گوران یرکویچ به دلیل مصدومیت جزئی که داشت، زیر نظر پزشک تیم تمرین کرد.
*فوتبال در دو گروه سبز و آبی یکی از بخش‌های اصلی تمرین بود که هنکه در جریان آن نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می‌کرد.
*استقلالی‌ها بعد از تمرین، راهی هتل استقلال شدند.



تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, | 14:10 | نویسنده : babak

 

 

در دو بازی پلی‌آف استقلال که جواز صعود آنها را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صادر کرد،حنیف عمران‌زاده با عملکرد قابل قبول خود در خط دفاعی تیمش اجازه هنرنمایی به مهاجمان حریف نداد. شماره پنج آبی‌ها در تلاش است در فاصله باقیمانده تا بازی با الریان خود را به آمادگی لازم برساند تا در این بازی هم عملکرد مطلوبی داشته باشد. مصاحبه‌اش را بخوانید:

- حنیف! چه خبر؟

خبر خاصی نیست. در اردو هستیم و خودمان را برای بازی با الریان آماده می‌کنیم. با تصمیم کادرفنی‌ روزی دو نوبت تمرین می‌کنیم تا در بهترین شرایط ممکن قرار بگیریم.

- بازی که به طور حتم سخت هم خواهد بود. نه؟

بله. مقابل الریان آن هم در قطر کار سختی در پیش داریم. حریف از تیم‌های خوب فوتبال قطر است و در جایگاه سوم لیگ این کشور قرار دارد. آنها بازیکنان خارجی زیادی دارند که برخی از آنها تبعه قطر هم شده‌اند. البته این نکته برای ما مهم نیست. الریان را با «سیتی‌زن»‌هایش شکست می‌دهیم.

- در دو بازی پلی‌آف از بهترین‌ها بودی. به نظرت مقابل الریان هم عملکردت این گونه خواهد بود؟

قبل از بازی‌های پلی‌آف عده‌ای شروع به انتقاد از خط دفاعی ما کردند همین موضوع باعث شد من و پژمان هم قسم شویم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به مهاجمان الریان هم اجازه نفس کشیدن ندهیم.

- چه شناختی از حریف قطری دارید؟

کادرفنی و گروه آنالیز باشگاه در تلاش هستند با دیدن فیلم بازی‌های الریان به بهترین شکل این تیم را آنالیز کنند. قرار است در روزهای آینده بازیکنان هم گلچینی از این فیلم‌ها را ببینند.

-آنها از مهاجمان خطرناکی هم سود می‌برند و برزیلی هستند…

بله. چیزهایی در این باره شنیده‌ام اما همان طور که گفتم برای ما هیچ فرق ندارد که ملیت مهاجمی که روبه‌روی او بازی می‌کنیم برای کدام کشور است. هدف استقلال این است گام اول در آسیا را محکم بردارد.

- برخی اعتقاد دارند گروه استقلال نسبت به دو نماینده دیگر ایران آسان است. این گفته را قبول داری؟

فوتبال حالا دیگر قابل پیش‌بینی نیست. نمی‌توان عنوان کرد کدام تیم قدرتمند است و کدام بازی آسان به شمار می‌رود. جدا از این مگر در گروههای دیگر نماینده برزیل یا آرژانتین حضور دارند؟!

- از چه زمان گل زدن در آسیا را شروع می‌کنی؟

در بازی‌های آسیایی مسئولیت بازیکن بیشتر می‌شود. در وهله اول باید افکارم را متمرکز کنم تا بهترین عملکرد را در خط دفاعی از خود به جای گذارم. جدا از این اگر فرصتی روی ارسال‌ها و ضربات ایستگاهی به دست آورم شانس خود را هم برای گل زدن آغازخواهم کرد.

- در فاصله چهار روز باید با راه‌آهن بازی کنید. خسته نمی‌شوید؟

صحبت در این باره دیگر تکراری است. برنامه‌ریزی را نمی‌شود تغییر داد و باید با آن کنار بیاییم. در حال حاضر به راه‌آهن فکر نمی‌کنیم و افکارمان متمرکز بازی با الریان است.

- در این بازی برهانی محروم است. این موضوع برای شما مشکل‌ساز نخواهد شد؟

آرش در صعود ما به مرحله گروهی لیگ قهرمانان نقش بسزایی داشت. ای کاش در این بازی هم کنار ما بود. باید تلاش کنیم تا جای او پر شود.



تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, | 14:9 | نویسنده : babak

 

 به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، اصغر حاجیلو پیشکسوت تیم استقلال ظهر امروز با دریافت حکمی از سوی علی فتح‌اله‌زاده به عنوان رییس آکادمی باشگاه استقلال انتخاب شد.

حاجیلو سابقه سال ها بازی در تیم فوتبال استقلال و همچنین تیم ملی کشور را دارد.

وی به عنوان سرپرست تیم فوتبال استقلال تهران و سرپرست تیم های ملی بزرگسالان و امید کشورمان نیز فعالیت کرده است.

فتح الله زاده در حکم خود، اصغر حاجیلو را برای مدت یکسال به سمت رییس آکادمی باشگاه استقلال منصوب کرده است.



تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, | 14:9 | نویسنده : babak

فریدون زندى هافبک استقلال که در جریان بازى با ذوب آهن دچار کشیدگى همسترینگ شد در بازى مقابل الاتفاق نتوانست تیمش را همراهى کند، اکنون شرایطش مساعد شده و مى تواند در کنار تیم باشد و تاثیر خود را اعمال کند،

زندی گفت: پس از مصدومیتى که داشتم اکنون در وضعیت مناسبى به سرمى برم و در تمرینات ۲ نوبت استقلال شرکت مى کنم. از پزشکان استقلال ممنونم که مرا به شرایط ایده آلم بازگرداندند. به خصوص الان که تیم جبارى را نیزدراختیار ندارد به وجود من احتیاج است. زندى با اشاره به اینکه نزدکوئیروش رفته بود اضافه کرد: به خاطر شرایطى که برایم پیش آمد توان این را نداشتم که در تمرینات ملى شرکت کنم به همین دلیل نزد کوئیروش رفتم و از ایشان درخواست کردم که در اردو شرکت نکنم ضمن اینکه این اردو نیز اهمیت چندانى نداشت . کوئیروش مربى با دانشى است و خوب مى داند چه کسانى را باید به تیمش دعوت کند تمامى بازیکنانى که به تیم ملى دعوت مى شوند حاصل آمادگى آنها است. وى درآخر افزود: براى بازى با الریان آمادگى کامل دارم و مطمئن باشید پایم به گلزنى نیز بازخواهد شد تا نبودم را در بازى با الاتفاق جبران کنم. اخیرا چیزهایى مى شنوم درباره اینکه در گروه آسانى قرار گرفته ایم فراموش نکنید که سال پیش هم در خصوص استقلال همین مسائل به گوش مى خورد که السد از همان گروه قهرمان آسیا شد. پس هیچ پیش بینى نمى توان در این مورد کرد


منصور پورحیدری در خصوص شرایط استقلال، انتقاد کی‌روش به استفاده از جباری توسط استقلال و انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

* رویانیان می‌گوید در خصوص دوپینگ بازیکنان استقلال به شوخی این صحبت‌ها را کرده و حتی گفته عقده هواداران پرسپولیس را گفته است.

من فکر می‌کنم جایگاه این دو باشگاه در سطحی است که چنین شوخی‌هایی معنی نمی‌دهد و این شوخی‌ها را آدم‌های کم تجربه می‌کنند. اکنون وارد فاز جدیدی می‌شویم و باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و قشنگ نیست این مسائل را مطرح کنیم. البته تعجب نمی‌کنم، کم تجربگی در این شرایط حساس چنین بحث‌هایی را به وجود می‌آورد. دو باشگاه باید وقت خود را برای کمبودهایشان بگذارند.

شنیدیم از وقتی که ایشان به این باشگاه رفته هزینه‌های زیادی کرده ولی در این مدت تغییری در جایگاه پرسپولیس نشده است. بهتر است به جای وقت گذاشتن برای چنین صحبت‌هایی وقت بگذارند و کمبودهای تیم خود را برطرف کنند نه اینکه حرف‌هایی زده شود که مردم را ناراحت کند.

خیلی حرف‌های زیادی می‌توانم در مورد آن تیم بزنم و بعد بگویم شوخی است. اجازه دهند اگر هم می‌خواهد چنین بحث‌هایی شود یکی مثل علی پروین این صحبت‌ها را انجام دهد نه ایشان که تجربه این چیزها را ندارد.

* از الریان قطر چه شناختی دارید؟

خوشبختانه اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم و بچه‌ها دور از خانواده فشار تمرینات را تحمل کردند. امشب هم اردو تمام می‌شود و ما تمرینات تاکتیکی خود را از روزهای دیگر پیگیری می‌کنیم.

کادر فنی فیلم بازی‌های الریان را کامل دیده است. آنها تیم باتجربه‌ای هستند و بازیکنان زیادی از نقاط مختلف دارند. ما هم تیم خوبی داریم. هر چند دو بازیکن تاثیرگذارمان را در اختیار نداریم اما سایرین تلاش خود را می‌کنند. ما یک بازی سنگین با الاتفاق انجام دادیم و بچه‌ها نشان دادند در آسیا حرف‌هایی برای گفتن دارند. در بازی با الریان حداقل می‌توانیم با امتیاز برگردیم. امیدوارم از گروه خود بالا برویم و در مرحله بعدی حرفی برای گفتن داشته باشیم. به خصوص که در مرحله بعدی جباری و آندو هم می‌رسند.

* نبود جباری به استقلال ضربه نمی‌زند؟

طبیعی است که نبود بازیکنانی مثل جباری و تیموریان سخت است اما حضور آنها در وسط زمین برای ما نعمتی است و دوست داریم هر چه زودتر این دو بازیکن به زمین برگردند. مجتبی جباری هم به این دلیل عمل جراحی کرد تا زودتر به میادین بازگردد. البته او به این عمل‌ها عادت کرده و تصمیم گرفتن برای عمل سخت بود اما با روحیه‌ای که از او سراغ دارم مطمئن هستم زودتر به جمع ما بازمی‌گردد.

* بهتر نبود به جای برگزاری اردو در تهران به کیش یا منطقه گرم‌تری می‌رفتید؟

ما خیلی‌ جاها می‌توانستیم برویم اما مشکلاتی برای خروج داشتیم. مثلا اسماعیل شریفات تاکنون کارش مشکل پیدا کرده و چون دانشجو است مشکلاتی خروجی دارد. بازیکنان خارجی هم چنین مشکلاتی دارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم در تهران به کارمان ادامه دهیم. من دیروز مجبور شدم شریفات را صبح زود از خواب بیدار کنم تا دنبال کارهایش برود.

*با توجه به اینکه سپاهان توانسته در لیگ از استقلال فاصله بگیرد، فکر نمی‌کنید کارتان کمی مشکل شده است؟

هر تیمی که حاشیه کمتری داشته باشد بهتر هم کار می‌کند. من خیلی تلاش می‌کنم تا حاشیه‌ای به تیم وارد نشود اما باز جاهایی کم می‌آورم و سرم کلاه می‌رود.

به هر حال ما سه نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داریم که هر سه درگیر این مسابقات هستیم اما به استقلال باید جام حذفی را اضافه کرد. ما ۱۶ و ۲۰ اسفند و همچنین اول فروردین باید در آسیا بازی کنیم. اول عید من چه طور بازیکن را بیدار کنم؟ مجبورم خودم سفره هفت سین تهیه کنم و همان روز باید بازیکنان به میدان بروند. البته چاره‌ای نداریم از طرفی بحث تیم ملی است و اینکه همه ما دوست داریم تیم ملی به جام جهانی برود و همه این فشارها را تحمل می‌کنیم تا کی‌روش کم نیاورد. هر چند گاهی غرولند هم می‌کند و حرف‌هایی در مورد جباری می‌زند.

 

* درباره این موضوع توضیح دهید…

مجتبی جباری تا روز قبل از بازی با الاتفاق با استقلال تمرین نکرده بود. در اردوی تیم ملی او را ندیده بودند و فقط گفته بود مصدوم هستم. جباری با توجه به اینکه خودش می‌خواست به تیم کمک کند با فیزیوتراپی و نرم دوی آماده این مسابقه شد و دستش درد نکند. کی‌روش که مربی بزرگی است باید با اطلاعات حرف بزند و روی هر چیزی که می‌شنود یا برایش می‌خواند اظهار نظر نکند. انتظار نداشتم او این طور صحبت کند. یکی از دلایل عمل کردن جباری این بود که به مرحله بعدی جام جهانی برسد و باید این مسائل را در نظر گرفت و نباید کم لطفی کرد. اینقدر که فشار روی باشگاه‌ها است روی تیم ملی نیست. با فلسطین بازی داشتیم یک هفته تعطیل کردیم. با اردن مسابقه داشتیم ۸ روز تعطیل شدیم.

نمی‌دانم این تعطیلات چقدر می‌توانست به تیم ملی کمک کند. فقط امیدوارم در فشردگی مسابقات لیگ بازیکنان ملی‌پوش مصدوم نشوند.

* نظرتان در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال چیست؟

من اصولا با تغییرات مدیریتی زیادی که در سطح ایران می‌شود، به جز انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس با سایر تغییرات مخالفم و معتقدم در سطح ورزش مدیران ما نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند. چرا که تا تکان می‌‌خورند فرصت‌شان تمام می‌شود. در صورتی که باید به مدیران وقت داد تا برنامه‌ریزی کنند. در هر صورت امیدوارم هر یک از این سه نفری که کاندیدا هستند و می‌شناسم بتوانند به فوتبال کمک کنند.



تاريخ : سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, | 17:24 | نویسنده : babak

 

 

 

 

برای یافتن پاسخ این سوال که هر یک از اعضای کادر فنی استقلال چه وظیفه‌ای را در این تیم ایفا می‌کنند لازم است تحقیقات وسیعی در این زمینه صورت گیرد. بی‌شک هیچ‌کس به‌طور دقیق نمی‌تواند شرح وظایفی که اعضای کادر فنی استقلال به‌طور پنهان در این تیم ایفا می‌کنند را روی کاغذ بیاورد اما آنچه تا به امروز دیده و شنیده شده این نتیجه کلی را در ذهن متبادر می‌کند که کادر کنونی استقلال به واقع یکی از بهترین گروه‌های فنی است که تا به حال در این تیم فعالیت کرده است و همزمان از داشتن مدیریت، تجربه و دانش فنی که در واقع ۳ رکن اساسی موفقیت محسوب می‌شوند برخوردارند. در نگاهی متفاوت، امروز به تشریح وظایف اعضای کادر فنی استقلال به واسطه دیده‌ها و شنیده‌ها می‌پردازیم تا بیشتر با حدود فعالیت اعضای کادر فنی استقلال آشنا شویم. البته بدیهی است داشتن ابزار نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت یک تیم ایفا کرده و کامیابی یک گروه فنی را تضمین می‌کند.

 

پرویز مظلومی:
مقابل او از عنوان «سرمربی» استفاده می‌شود. پرویز مظلومی تاکنون سعی کرده خصوصیات یک سرمربی خوب را در استقلال از خود بروز دهد اما تا وقتی نتواند جامی را در استقلال صاحب شود شاید نتوان از او به عنوان یک سرمربی موفق یاد کرد. مظلومی تاکنون کوشش چشمگیری در جهت مدیریت استقلال از خود نشان داده و به واقع نزدیکانش معتقدند در این خصوص به موفقیت‌هایی هم دست یافته. مظلومی در این فصل و فصل قبل در انتخاب ترکیب اصلی و تعویض‌هایی که از سوی کمک‌هایش پیشنهاد می‌شود ایفای نقش کرده و خروجی کار او همین است که تاکنون می‌بینیم. یکی دیگر از فعالیت‌های مهم مظلومی جز مدیریت بازیکنان، مدیریت کادرش است. او از این منظر نیز وظایف گسترده‌ای را به دوش همکارانش محول کرده تا کار به شکل گروهی جلو رود. مظلومی سر وقت از همکارانش برنامه می‌خواهد و سر وقت از آنها تحویل می‌گیرد.

 

میشاییل هنکه:
مرد آلمانی در انتخاب نوع تمرین همه جور آزادی عمل را در اختیار دارد. هنکه ساعاتی قبل از شروع تمرین‌های استقلال شکل کار را روی کاغذ می‌آورد. در واقع تمرین‌هایی که او به بازیکنان می‌دهد نیازی به تایید مظلومی ندارد و هنکه هر آنچه لازم می‌داند را در این‌خصوص ارائه می‌کند. به نوعی او سرمربی تمرینی استقلال محسوب می‌شود و در این راستا کارش را هم خوب انجام داده است. هنکه در جریان بازی‌های استقلال نیز سعی می‌کند تاثیر مستقیمی در تغییر روش احتمالی بگذارد. گاها تغییر سیستم‌هایی که در جریان بازی‌های استقلال انجام می‌شود حاصل ایده‌های او است البته گاهی وقت‌ها هم نظرات هنکه در نهایت توسط مظلومی رد می‌شود اما به‌طور کلی او تعامل خوبی با مظلومی و دیگر اعضای کادر فنی دارد. اینکه تصور کنیم روزی او سرمربی استقلال می‌شود لااقل تا یکی دو سال آینده قدری محال است چرا که مرد آلمانی با اتمسفر فوتبال ایران آشنا نیست و تا رسیدن به یک سرمربی ایده‌آل در فوتبال ایران راه درازی در پیش دارد.

 

بهتاش فریبا:
خیلی‌ها بر این باورند که بهتاش فریبا در آینده می‌تواند سرمربی استقلال هم باشد شاید دانش فریبا از نظر اجرای علوم تمرینی به هنکه نرسد اما به واقع او از نظر مدیریتی کاردان و کاربلد است. او اکنون در استقلال بیشتر سعی می‌کند پل ارتباطی کادر فنی با بازیکنانش باشد. فریبا استعداد خوبی در مدیریت تیم دارد و این موضوع را تاکنون به عینه نشان داده است. نقش او را در تعویض‌ها و حتی بازی کردن یا نکردن برخی بازیکنان در جریان بازی‌های لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان نباید نادیده گرفت. فریبا از نظر احساسی بسیار به مظلومی نزدیک است و حتی گفته می‌شود پرویز روی حرف بهتاش حرف نمی‌زند و آنقدر او را قبول دارد که هر چه بگوید عملی کند. یکی از فاکتورهای مهم فریبا صداقت است. این ویژگی باعث شده وی جایگاه محکمی میان بازیکنان و حتی دیگر مسوولان باشگاه استقلال داشته باشد. گاهی که مظلومی در تمرین‌ها غایب است، فریبا همه‌کاره تیم می‌شود.

 

آتیلا حجازی:
آتیلا به لحاظ سنی به بازیکنان نزدیک است و شاید بعضی حرف‌ها که کادر فنی نمی‌تواند مستقیم به جوان‌های تیم بگوید از طریق آتیلا انجام می‌شود. گفته می‌شود آتیلا حتی از فریبا هم به بازیکنان نزدیک‌تر است. در حال حاضر فرزند مرحوم حجازی به لحاظ فنی چندان باتجربه نیست که بتواند تصمیم‌های نهایی را بگیرد اما او همواره به ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای خود می‌پردازد تا عنصر بیکاری در ترکیب کادر فنی استقلال نباشد. شاید اگر بگوییم آتیلا اکنون بیشتر یک عنصر روحی برای استقلال است و دارد کسب تجربه می‌کند، غلط نباشد.

 

حسین ترابپور:
خیلی‌ها تصور می‌کنند حسین ترابپور فقط مربی دروازه‌بان‌های استقلال است اما پرویز مظلومی وظایف ترابپور را تنها به تمرین دادن دروازه‌بان‌ها محدود نکرده و حتی در انتخاب نفرات، تعویض‌ها و … با ترابپور نیز مشورت می‌کند! ترابپور یک نیروی فکری فعال روی نیمکت استقلال محسوب می‌شود و در واقع وقت خود را تنها صرف مهدی رحمتی و دیگران نمی‌کند البته ترابپور تاکنون وظایف خود را به عنوان یک مربی دروازه‌بان خوب انجام داده و رحمتی را در فرم بدنی مطلوب نگه داشته است هر چند که به نظر می‌رسد دروازه‌بان استقلال اندکی خسته هم هست!

 

محمدرضا مولایی:
فصل قبل مربی بدنساز پرسپولیس بود اما این فصل در انتقالی پرسروصدا به استقلال آمد. مولایی کار بدنسازی بازیکنان استقلال را در ابتدای فصل خوب انجام داد و نتیجه آن شد که آبی‌ها با ۶ امتیاز اختلاف قهرمان نیم‌فصل شدند اما در نیم‌فصل دوم وضعیت بدنی استقلال افت قابل توجهی داشت که حاصل نداشتن تمرین‌های نیم‌فصل بود. تجربه نشان داده هرگاه مولایی وقت و زمان کافی در اختیار داشته باشد وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. یکی از خصوصیات مولایی رابطه نزدیکی است که بازیکنان بزرگ استقلال مثل جباری و آندو با او برقرار کرده‌اند.

 



صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 20 صفحه بعد
  • قیمت خودرو
  • لیموزین